Katowice. Nowa koncepcja przedłużenia ul. Stęślickiego

Odcinek od ul. Misjonarzy Oblatów do al. Korfantego będzie drogą węższą od wcześniej planowanej. Ulica będzie charakteryzować się dużą liczbą nasadzonych wzdłuż niej drzew.

msp /UM Katowice

|

GOSC.PL

dodane 21.02.2022 19:41

Katowice stawiają na transport zrównoważony, promują dojazd do Centrum komunikacją miejską – to powód zmiany koncepcji realizacji przedłużenia ul. Stęślickiego. - Planowane przedłużenie ulicy Stęślickiego jest spójne z zasadami zrównoważonego transportu. Chcemy, by nowa droga na odcinku od ul. Misjonarzy Oblatów do al. Korfantego nie generowała dodatkowego ruchu, lecz usprawniała funkcjonowanie istniejących rozwiązań transportowych, w tym także w zakresie publicznego transportu zbiorowego, ruchu pieszego i rowerowego, z jednoczesnym uwzględnieniem potencjału rozwojowego przyległych terenów. Dlatego będziemy zmieniać pierwotne założenia dla przedłużenia ul. Stęślickiego - mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Na przedłużonej ulicy Stęślickiego planowana jest tylko jedna jezdnia o trzech pasach ruchu, przy czym jeden z nich ma służyć praktycznie wyłącznie funkcji bezkolizyjnego lewoskrętu, co powinno zapewnić bezpieczne i sprawne funkcjonowanie skrzyżowań oraz bezpieczeństwo i płynność ruchu na odcinkach pomiędzy skrzyżowaniami. Skrzyżowania z ulicami Misjonarzy Oblatów, Słoneczną, Józefowską, al. Korfantego i Konduktorską planowane są w formie rond lub z sygnalizacjami świetlnymi nadającymi priorytet pojazdom transportu publicznego. Wybór rozwiązań szczegółowych możliwy będzie na etapie sporządzania dokumentacji technicznej, z uwzględnieniem pełnej identyfikacji uwarunkowań realizacyjnych. W ramach projektu utrzymane zostanie skomunikowanie ulic Norwida i Kozioła, natomiast na ciągu ulic Kozioła-Rysia zapewnione zostanie bezkolizyjne połączenie piesze i rowerowe. Na całym planowanym ciągu drogowym zaprojektowane zostaną chodniki i ścieżki rowerowe, natomiast w rejonie skrzyżowań uwzględnione zostaną lokalizacje przystanków autobusowych. Nowa ulica będzie charakteryzować się dużą liczbą nasadzonych wzdłuż niej drzew.

- Priorytetem przy wyborze rozwiązań szczegółowych na etapie sporządzania dokumentacji technicznej będzie wybór takich rozwiązań infrastrukturalnych i funkcjonalnych, aby poprowadzenie drogi nie stanowiło bariery architektonicznej dla mieszkańców, zarówno w aspekcie przestrzennym, jak i funkcjonalnym. Chcemy, by zaproponowane rozwiązania transportowe zostały zaprojektowanie w powiązaniu z zielenią w pasie drogowym i rozwiązaniami dla ochrony mieszkańców przed hałasem - mówi Bogusław Lowak, naczelnik Wydziału Transportu.

W ramach planowanej inwestycji przebudowany zostanie także fragment linii tramwajowej na skrzyżowaniu z al. Korfantego, tak aby uzyskać odcinek dwutorowy. Ponadto w ramach projektowania przedłużenia ul. Stęślickiego przeanalizowana zostanie możliwość potencjalnego zabezpieczenia pasa terenu dla poprowadzenia nowej linii tramwajowej od ul. Chorzowskiej.

1 / 1