Region. Koleje Śląskie dają rzecznika pasażerom

msp /PAP

publikacja 15.09.2020 11:21

Rzecznik praw pasażera to nowa funkcja w spółce. Ma przyciągnąć klientów. Pracę rozpocznie w październiku.

Region. Koleje Śląskie dają rzecznika pasażerom Nowo utworzona funkcja ma przewoźnikowi pozwolić na lepsze dopasowanie do potrzeb pasażerów. Roman Koszowski /Foto Gość

Utworzenie takiego stanowiska zapowiedział prezes spółki Aleksander Drzewiecki. - To będzie rzecznik, który będzie dbał o naszych pasażerów oraz doszukiwał się udogodnień, jakie powinny być wprowadzone, czyli będzie wsłuchiwał się w głos pasażerów. To innowacyjna w skali kraju funkcja, żaden z przewoźników jeszcze jej nie ma. Zobaczymy, jak to się sprawdzi, ale wydaje się, że bardzo dobrze powinno to być odebrane przez naszych pasażerów - ocenił prezes KŚ.

Rzecznik ma słuchać uwag pasażerów i dbać o ich interesy. To kolejna zmiana wprowadzona przez śląskiego przewoźnika w ostatnim czasie. Od 15 sierpnia br. pasażerowie KŚ mogą kupować nowe bilety okresowe. To m.in. bilet miesięczny sieciowy za 360 zł, miesięczny sieciowy pozaszczytowy za 190 zł, miesięczny sieciowy na okaziciela za 500 zł i miesięczny sieciowy na okaziciela pozaszczytowy za 360 zł (tzw. godziny pozaszczytowe to: 9-14, 18-5 w dni robocze oraz w całości soboty i niedziele).

Na początku września przewoźnik potwierdził natomiast możliwość dokonywania w jego pociągach płatności kartami płatniczymi lub za pomocą kodów BLIK, po wyposażeniu drużyn konduktorskich w blisko 300 mobilnych urządzeń.