7 minut to maksimum

msp

|

Gość Katowicki 19/2019

publikacja 09.05.2019 00:00

Drugi z największych w Polsce unijnych projektów dotyczących komunikacji miejskiej realizowany jest na Śląsku i w Zagłębiu (liderem jest Warszawa). Jego wartość przekroczy miliard złotych netto.

▲	Popularne 105 (na zdjęciu z lewej) coraz rzadziej widać na torach aglomeracji. Kolejną grupę zastąpią krótkie wagony dostarczone przez firmę Modertrans. ▲ Popularne 105 (na zdjęciu z lewej) coraz rzadziej widać na torach aglomeracji. Kolejną grupę zastąpią krótkie wagony dostarczone przez firmę Modertrans.
Tramwaje Śląskie

Projekt, za którego realizację odpowiadają Tramwaje Śląskie SA, podzielony jest na trzy etapy. – Dla mnie najważniejsze są inwestycje rozwojowe. Przez wiele lat z uwagi na sytuację finansową środki przeznaczane na ten cel były śladowe. Później wszystkie fundusze, jakie pozyskiwaliśmy, były inwestowane w modernizację lub odbudowę tego, co już istniało. Natomiast w tej perspektywie zaczynamy się rozwijać – podkreśla Bolesław Knapik, prezes spółki Tramwaje Śląskie. – Oprócz modernizacji mamy w projekcie założenie budowy czterech nowych odcinków torowisk. To przedłużenie linii nr 15 do ronda Jana Pawła II w Sosnowcu, doprowadzenie linii tramwajowej przed dworzec w Bytomiu oraz dwie nowe inwestycje w Katowicach. Pierwsza to połączenie dwóch magistralnych linii łączących Katowice i Bytom, które planujemy wzdłuż ulicy Grundmanna. Najpoważniejsza budowa nowej linii tramwajowej to połączenie południowych dzielnic Katowic z centrum przesiadkowym, które powstaje na pętli brynowskiej – wymienia prezes.

Dostępne jest 29% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.