Droga Racibórz-Pszczyna: pierwszy asfalt

prze /UM Rybnik

publikacja 26.07.2018 17:38

Na rybnickim odcinku budowanej trasy wykonawca położył pierwszy kilometr nawierzchni bitumicznej.

Droga Racibórz-Pszczyna: pierwszy asfalt Budowa rybnickiego odcinka drogi Racibórz-Pszczyna. UM Rybnik

Pierwszy kilometr jednego pasa ruchu drogi regionalnej został wyasfaltowany od strony Żor. Droga Racibórz-Pszczyna będzie miała po dwa pasy ruchu w dwóch kierunkach.

Trwają prace związane z betonowaniem 13 obiektów mostowych. - W ubiegłym miesiącu wykonawca lał beton przez około 30 godzin ciągle, bez przerwy, na wiadukcie przy Wodzisławskiej, gdzie dostarczył 140 betoniarek betonu - mówi Jacek Hawel, naczelnik wydziału dróg w rybnickim magistracie.

Specjalnie na potrzeby budowy drogi, wykonawca ustawił w Rybniku betoniarnię.

Ciekawa pod względem technicznym jest budowa estakady między dzielnicami Chwałowice i Zamysłów. Będzie ona przebiegała nad torami kolejowymi.

- Do jej budowy została wykorzystana metoda tzw. nasuwania podłużnego, co oznacza, że wykonawca najpierw musi wybudować skomplikowane urządzenie wraz z formą, do której wleje beton. Następnie zastygłe elementy konstrukcji wiaduktu zaczną być wysuwane i po kawałku nakładane nad linią kolejową - wyjaśnia Jacek Hawel.

Gotowa jest już konstrukcja wiaduktu na węźle świerklańskim. W tym tygodniu mają też zakończyć się prace związane z budową ronda pod tym wiaduktem. W przyszłym tygodniu ruch samochodowy zostanie poprowadzony już przez to nowe rondo.

Na innych rybnickich odcinkach budowanej drogi trwają prace związane z palowaniem i wzmacnianiem ziemi pod budowę drogi.

Rybnicki odcinek drogi Racibórz-Pszczyna od ul. Wodzisławskiej do granicy z Żorami (przy autostradzie A1) ma ponad 10 km. Ma być gotowy latem 2019 roku wraz z 5 bezkolizyjnymi węzłami.

Powstaje też nowa Droga Śródmiejska o długości 860 metrów. Połączy ona nową trasę ze śródmieściem.

Projekt kosztuje ponad 433 mln zł, z czego niemal 290 mln to dofinansowanie z funduszy europejskich.