Nauczycielskie problemy

Marta Sudnik-Paluch

publikacja 23.03.2013 15:38

Jak przekonać uczniów, że in vitro jest niezgodne z sumieniem wierzących? Skąd czerpać informacje, że czystość przedmałżeńska jest bardziej skuteczna w profilaktyce HIV niż prezerwatywa?

Nauczycielskie problemy Wielu nauczycieli odpowiedziało na zaproszenie do uczestnictwa w Katolickiej Akademii Nauczycieli i Wychowawców Marta Sudnik-Paluch/GN

O tym wszystkim dyskutowano na pierwszym spotkaniu Katolickiej Akademii Nauczycieli i Wychowawców. Wykład inaugurujący wygłosił ks. dr hab. Antoni Bartoszek, dziekan Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Śląskiego, wykładowca teologii moralnej. Wybrał tematy bezpośrednio odnoszące się do dyskusji, jaka toczy się w mediach. „Wybrane zagadnienia z bioetyki (in vitro, antykoncepcja, naprotechnologia)“ stanowiły kompendium wiedzy potrzebnej nie tylko każdemu nauczycielowi, ale wszystkim, którzy chcą wyrobić sobie o takich zagadnieniach własne zdanie.

Dyskusja, jaka rozpoczęła się po wykładzie ks. Antoniego Bartoszka, była czytelnym sygnałem, że osoby pracujące z młodzieżą w każdym typie szkół zmagają się z wieloma bardzo podobnymi problemami. Nauczyciele dzielili się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami.

Zwieńczeniem spotkania było zaproszenie do zaangażowania się w trwający w naszej archidiecezji synod. Ks. Grzegorz Strzelczyk wytłumaczył zgromadzonym, jak mogą stworzyć ciała doradcze, które wyrażą swoje opinie np. na temat potrzebnych zmian w duszpasterstwie nauczycieli.

Wszyscy uczestnicy wykładu otrzymali specjalne certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu. Organizatorami spotkania byli Stowarzyszenie  Rodzin Katolickich Archidiecezji Katowickiej wraz Wydział Teologiczny UŚ.