Złoty kwadrans

msp/Imago PR

publikacja 19.09.2012 11:53

Już od 20 września zmieniają się rozkłady jazdy i trasy tramwajów.

Złoty kwadrans Utrudnienia są spowodowane pracami modernizacyjnymi torowiska oraz katowickiego Rynku Henryk Przondziono/GN

Już od 20 września w Katowicach rozpocznie się kolejna faza przebudowy centrum. – Szacunki specjalistów KZK GOP wskazują, że podróż osób, które do punktu docelowego dojeżdżają przez katowicki Rynek, wydłuży się o 14 minut. Pasażerom, którzy chcą mieć pewność dojechania na czas, sugerujemy od czwartku wychodzenie z domu 20 minut wcześniej niż zazwyczaj – mówi Daniel Muc, rzecznik przebudowy strefy Rondo-Rynek.

W poniedziałek na katowickim Rynku pojawili się informatorzy rozdający ulotki i tłumaczący zawiłości nowego przebiegu tras tramwajów. – Dzięki informacjom w mediach, duża część mieszkańców wie o planowanych zmianach. W sumie rozdamy około 120 tys. ulotek – mówi Grzegorz Domaradzki, jeden z informatorów pracujących na zlecenie katowickiego Urzędu Miasta.

W czwartek 20 września wprowadzona zostanie w centrum Katowic nowa organizacja ruchu tramwajowego. Największe zmiany to wyłączenie ruchu na katowickim Rynku, alei Korfantego i 3 Maja. Spowoduje to zmianę tras wszystkich tramwajów przyjeżdżających do śródmieścia Katowic z: Chorzowa, Świętochłowic, Bytomia, Rudy Śląskiej, Siemianowic Śląskich oraz Sosnowca. 

Najważniejsze informacje dla pasażerów:

1. Podróż przez Rynek

Od 20 września br. tramwaje nie będą przejeżdżały przez katowicki Rynek, aleję Korfantego i ulicę 3 Maja.

Wszyscy pasażerowie, którzy do punktu docelowego podróży dojeżdżają przez Rynek, będą musieli przesiadać się dwa razy – raz na autobus linii „T” bądź 910, a drugi raz – na właściwy tramwaj.

Wyjątek stanowią pasażerowie nowej, przebiegającej przez Rynek relacji Brynów-Zawodzie, która zostanie uruchomiona 24 września br.

2. Podróż na Rynek

Do samego Rynku bezpośrednio dojadą, od 24 września br., tylko pasażerowie z Zawodzia i Brynowa. W pozostałych przypadkach dojazd tutaj będzie wymagał przesiadki do autobusu linii „T” bądź 910.

3. Przystanki przesiadkowe

Pasażerowie z Załęża i Chorzowa Batorego do autobusu linii „T” będą wsiadali na przystanku „Katowice Sobieskiego” (ostatni przystanek na ulicy Gliwickiej przed pl. Wolności).

Podróżni z Chorzowa i Świętochłowic oraz Koszutki i Siemianowic Śląskich będą musieli wysiąść na przystanku tymczasowym po północno-zachodniej stronie Ronda (obok banku Pekao) i przejść na nowy przystanek autobusowy po południowo-zachodniej stronie Ronda (obok Superjednostki).

Dla pasażerów z Zawodzia i Sosnowca, którzy nie jadą w kierunku Brynowa, przystankiem przesiadkowym będzie stanowisko zlokalizowane przy parafii Ewangelicko-Augsburskiej (przystanek „Katowice Szkolna”).

Najważniejszy przystanek przesiadkowy, umożliwiający połączenie wielu linii, zlokalizowany zostanie na Rynku, obok DH „Skarbek”.

4. Dodatkowa komunikacja autobusowa

Pomiędzy przystankami przesiadkowymi na ulicy Sobieskiego,  Rondzie i Rynku co 5 minut kursować będzie autobus linii „T”. Trasa przejazdu tej linii to pętla: Rynek-Mickiewicza-Gliwicka/Dąbrówki-Gliwicka/Sobieskiego-plac Wolności-Sokolska-Chorzowska-Rondo-Rynek.

5. Komunikacja zastępcza z Brynowa od 20 do 23 września br.

Autobus oznaczony numerem "T16" od pętli Brynowskiej do placu Miarki będzie zatrzymywał się na przystankach tramwajowych. Następnie skręci w ulicę Jagiellońską, by ulicami Francuską, Warszawską, Szkolną, aleją Korfantego, ul. Mickiewicza, przez plac Wolności i ul. Andrzeja wrócić na pl. Miarki i – zatrzymując się w okolicach przystanków tramwajowych – powrócić do pętli Brynowskiej.

Wszelkie zmiany i aktualne informacje można na bieżąco sprawdzać na stronie KZK GOP (www.kzkgop.pl), ulotkach rozdawanych w centrum Katowic oraz na infolinii pod numerami: 800 163 030, dla tel. kom. 32 743 84 46.