Nowy numer 11/2024 Archiwum
  • goscimira
    02.07.2013 07:53
    Już najwyższy czas. To właśnie nasz kraj. Niby uwolniliśmy się od komuny a wciąż pielęgnujemy czerwone relikty.
    Dawno powinien się tam znaleźć. Miejscem dla trupa jest cmentarz. Chociaż czasami mam wrażenie, że to zombi.
    • nie zgadzam się
      02.07.2013 09:07
      @goscimira, nie ma na niby, armia czerwona przetoczyła się przez nasz kraj, i to jest fakt. Jakie były tego skutki jest rzeczą drugorzędną. Żołnierze radzieccy oddali życie (600 tys.) aby uwolnić tę część Europy od hitlerowskiego okupanta. Tak się stało, żeśmy z jednej okupacji w padli w drugą, to jest fakt historyczny. Uważasz zatem, że wszelkie ślady pobytu armii sowieckiej należy zlikwidować, i historia o tym zapomni?
      Pomyśl rozsądnie @goscimira, są inne dane historyczne, o których nie da się zapomnieć i wymazać. Żołnierze armii Stalina ginęli aby "wyzwolić Europę", i należy im się pamięć i szacunek w postaci m.in. pomników.
      U mnie w Warszawie, na Pradze jest pomnik Braterstwa Broni (Śpiący), obecnie jest restaurowany z uwagi na budowę metra. Powróci on na plac Wileński, mieszkańcy Pragi nie mają nic przeciwko temu aby tam stał.
      Przypomnę Ci sprawę faraona Tutenchamona, którego grobowiec odkryto w latach 20-tych XX w., wszelkie napisy o nim zostały wymazane dla potomności, ale i tak inne zapisy o jego działalności zostały utrwalone, wiemy więc, że taki władca Egiptu istniał.
      Uważam więc, że likwidowanie jakiegokolwiek śladu "ruskich" na naszych ziemiach jest głupotą, brakiem rozsądku.
      Pan Bukowski, tropiciel śladów sowietyzmu, produkujący się na łamach GN, jest jednym z nielicznych ludzi, którzy chcieliby wymazać z pmaięci historycznej wszystko to co jest jego pasją. Ale historii nie da się zmienić @goscimira.
      • vanitas
        02.07.2013 09:52
        @nie zgadzam się
        Z całym szacunkiem - ale równie dobrze można by zostawić w Brześciu pomnik żołnierzy Wehrmachtu i SS, którzy wyzwolili te ziemie od sowieckiego okupanta w czerwcu 1941r. Bo z dwu okupantów - sowieci byli tym gorszym.

        CO do "czterech śpiących" - to warszawiacy parę ładnych razy oblewali ten pomnik czerwoną farbą - co będzie się w przyszłości powtarzało (niestety dostęp do materiałów wybuchowych jest zbyt trudny, żeby się tego wrzodu pozbyć definitywnie). Warszawiacy tego pomnika nie chcą, tylko władze boją się go ruszyć, ze względu na reakcję Moskwy.

        Na marginesie - post-sowietom nie chodzi o poległych czerwonoarmistów - bo do tej pory szacuje się że ok MILIONA poległych nie zostało jeszcze od wojny pochowanych, zaś w magazynach "ministerstwa obrony" zalegały do niedawna miliony wojennych
        orderów, jednak nie dało się zidentyfikować komu on przysługuje. Nie mam nic przeciwko honorowaniu szeregowych żołnierzy, czy dowódców drużyny-plutonu-kompanii. Ale honorowanie armii czerwonej - to przede wszystkim honorowanie bydlaków pokroju Żukowa, czy Budionnego. Podstawową przyczyną tak wysokich strat przy "wyzwalaniu" Polski - była jak zwykle od Chałchyn-goł "wojny zimowej" niekompetencja najwyższych dowódców.
        doceń 2
        0
      • mamakatarzyna
        02.07.2013 10:05

        To prawda,masz rację, historii nie da się wymazać; ani Jałty, ani tego, że gdy Europa świętowała koniec wojny, w naszym kraju montował się drugi okupant.

        Efekty jego "opieki" dziś odkopujemy, między innymi na Łączce.

        A 14 lipca, jak co roku miszkańcy Puszczy Augustowskiej będa opłakiwać swoich bliskich, których rozstrzelali "czerwoni wyzwoliciele", by Stalin mógł bezpiecznie przejchać "wyzwolony" teren Polski, a czerwonoarmijcy mogli bezkarnie ograbiać i wywozić do Związku Spowieckiego polski majątek, którego nie zdołąli zniszczyć lub zagrabić Niemcy.

        POCZYTAJ O OBŁĄWIE AGUSTOWSKIEJ, ZANIM ZACZNIESZ DZIĘKOWAĆ WYZWOLICIELOM.

        A to tylko jeden z setek przykładów. nasza ziemia jest pokryta katowaniami NKWD i dołami polskich patriotów.

        Radzę zmienić podręczniki. Nie byli to wyzwoliciele. Był to sojusznik Zachodu, któy w nagrodę dostał pół Europy.

        Szacunek należy się żołnierzom na cmentarzach bez względu na narodowość, ale nie pomniki wdzięczności. Pora oczyścić polską zimię z takiej wdzięczności. Podręczniki do historii z sowieckiej prpagandy też.

        doceń 6
        0
      • nie zgadzam się
        02.07.2013 12:48
        @vanitas, z Twoimi bzdurami jak zwykle i zjeżdżaniem z tematu nie dyskutuję.
        Co do @mamakatarzyna to samo. Poza tym insynuujesz mi, że jestem wdzięczny "WYZWOLICIELOM", kompletna brednia.
        Wczytajcie się obydwoje co napisałem, że wpadliśmy z jednej okupacji w drugą, a nadto, że są groby żołnierzy sowieckich, którzy walczyli i inne ślady pobytu armii Stalina, w tym pomniki. Likwidacja tych ostatnich, jak przykładowy pomnik Śpiących jest śladedm historii, do których mieszkańcy tej części Warszawy na Pradze przyzwyczaili się, tak więc likwidacja byłaby aktem nienawiści wobec zwykłego żołnierza sowieckiego, który swą krew oddał w walce, czy to jest jasne?
        Polityka mnie odnośnie tej sprawy nie interesuje w tej chwili, poza tym znam świetnie historię stosunków polsko-rosyjskich i mam sentyment do Rosjan, a nie do władz Rosji czy uprzednio władz Radzieckich. To tak trudno zrozumieć?
        Francuzi lub Anglicy już dawno porozumieli się z Niemcami co do ich wspólnej historii, choć zgrzyty po wojnie były spore.
        U nas w Polsce nadal tkwią ogromne pokłady niechęci do narodów za wschodnią granicą, i to chciałem podkreślić.
        I dlatego przytoczyłem przykład Tutenchamoa, że historii nie da się wymazać, przez likwidację pomników.
        doceń 0
        0
      • mamakatarzyna
        02.07.2013 15:04

        Mieszkańcy przyzwyczaili się do pomników dzieczności okupanta?;-) Jak to było dawniej z tym przyzwyczajeniem?


        Adam Mickiewicz Do przyjaciół Moskali
        "Kto z was podniesie skargę, dla mnie jego skarga

        Będzie jak psa szczekanie, który tak się wdroży

        do cierpliwie i długo noszonej obroży,

        Że w końcu gotów kąsać — rękę, co ją targa".

        Pozdrawiam :-)

        mam Katarzyna

        doceń 3
        0
      • nie zgadzam się
        02.07.2013 15:43
        @mamakatarzyna, jesteś kłótliwą kobietą, manipulantką, nie rozumiejącą o czym piszę. Świadczy to o Twojej małej wiedzy historycznej i realiów tamtych czasów oraz mściwości, to nie jest chrześcijańskie.
        Więc nie udawaj uprzejmej, bo się kompromitujesz.
        doceń 1
        0
      • vanitas
        02.07.2013 18:34
        @nie zgadzam się - oczywiście że nie dyskutujesz. Do tego trzeba by minimum wiedzy, trochę logiki i rygoru - a tego w twoich postach brak.

        Co do tego co nazwałeś bzdurami - wykaż błąd, albo przeproś.

        Co do pomnika - ci którzy chcą go "zlikwidować" chcą go tak naprawdę przenieść na cmentarz ("mauzoleum") na Rakowcu. Tam rzeczywiście uczci poległych. (tylko jeszcze wspomnę, że w parku Skarszewskim jest pomnik który upamiętnia to, o czym piszesz - poległych żołnierzy RKKA, zaś na pl. Hallera głaz upamiętniający miejsce śmierci żołnierzy)

        Jako mieszkaniec Pragi - i ja i moi sąsiedzi życzylibyśmy sobie jego usunięcia. A w tej sprawie nie było konsultacji społecznych - tylko uchwała rady Warszawy (przy okazji - 2mln pln na renowacje...). Protestują mieszkańcy którym stawiają to cudo pod oknem, protestują prażanie, nie protestują tylko przyjezdni którym się ten pomnik z niczym nie kojarzy.
        doceń 0
        0
      • nie zgadzam się
        02.07.2013 18:53
        @mamakatarzyna, jesteś kłótliwą kobietą, manipulantką, nie rozumiejącą o czym piszę. Świadczy to o Twojej małej wiedzy historycznej i realiów tamtych czasów oraz mściwości i nietolerancji, to nie jest chrześcijańskie.
        Więc nie udawaj uprzejmej, bo się kompromitujesz.
        doceń 1
        0
      • mamakatarzyna
        02.07.2013 21:21
        Dziekuję za merytoryczny komentarz. Siłą Twoich argumentów powala. obiecuję poprawę :-))
        doceń 0
        0
  • mamakatarzyna
    02.07.2013 08:54
    Och! To może i "szubienice" wreszcie znikną w Olsztynie.
    doceń 2
  • gut
    02.07.2013 11:08

    [ Amerykańska sentencja (USA) ] : >>> Największe sukcesy w nauce i sztuce odnieśli ludzie działający w pojedynkę. Nie widuje się w parkach pomników poświęconych komitetom. <<<  ;-)

    doceń 4
  • kama
    02.07.2013 15:02
    informuje "DZ" ... Katowice centrum aglomeracji górnośląskiej nie ma żadnego własnego tytułu prasowego. Zlikwidowano i wyprowadzony majątek Domu Prasy, zlikwidowano tytuły prasowe. Nie wielka to radość, że usunięto pomnik, skoro skutecznie i celowo usunięto z życia społecznego żywotne nie symboliczne elementy życia obywatelskiego.
    doceń 3
  • Nefretete
    02.07.2013 18:41
    Szkoda, że my Polacy, w swoim zacietrzewieniu zapominamy, że to Armia Czerwona wyzwoliła obóz Auschwitz - Birkenau, że wyzwoliła nas spod okupacji nazistów. Szkoda, że my Polacy, nie wiemy komu i za co tak naprawdę powinniśmy być wdzięczni.
    "wdzięczność" w naszym, Polaków, wydaniu, to peany na rzecz "wolności" po 1989 r., która gospodarkę polską doprowadziło do ruiny, która przyczyniła się do utraty miejsc pracy przez milionów Polaków.
    Szkoda, że nam, Polakom, często zniekształca się obraz rzeczywistości, bo tacy jesteśmy zachłyśnięci "wolnością", którą należałoby raczej przeklinać, niż gloryfikować.
    • mamakatarzyna
      02.07.2013 21:28
      Szkoda, że my Polacy nie pamiętamy, co ten "wyzwoliciel" zrobił na terenach okupowanych przez siebie od 17 września 1939 r. po 8 kwietnia 1991
      http://www.polskieradio.pl/39/245/Artykul/349562,Jak-Armia-Radziecka-z-Polski-wychodzila.
      Co do wyzwolenia obozów, no cóż szkoda, że Polacy nie pamiętają, że na ich miejsce powstawały nowe, sowieckie, a transporty szły na Syberię z Polakami. Prześledź historię Śląska,niewolniczej pracy górników, a włos Ci na głowie się zjeży, zapewniam.

      doceń 1
  • Nefretete
    02.07.2013 18:50
    Dlaczego od dłuższego czasu żaden z moich komentarzy nie jest publikowany? Nie używam wulgarnych słów, nikogo nie obrażam... A więc dlaczego? Czy wystarczającym powodem dla permanentnej cenzury moich wpisów jest to, że mam swoje zdanie? Jeśli tak, to czy intencją Państwa jest zbieranie wyłącznie pochwał na temat zamieszczanych tu artykułów?
    Czy do tego Państwo zmierzają, że chcą otoczyć się wyłącznie klakierami? Pozwalacie, że widnieją tu wpisy, iż "okupant sowiecki był gorszy od nazistowskiego", podczas gdy mój komentarz, który nie jest aż tak fanatyczny i po prostu głupi, nie może się pojawić?
    Czy mam posługiwać się oficjalnymi pismami do Redakcji z prośbą i pisemne wyjaśnienie zaistniałego stanu rzeczy? Czy może raczej opisać Państwa dziennik w o wiele bardziej wiarygodnym medium...
    doceń 0
  • Savonarola
    06.07.2013 06:40
    Jak juz zniknie z centrum Katowic pomnik wdziecznosci,to proponuje na jego miejsce wzniesc najwiekszy na swiecie pomnik Jana Pawla II,albo matki Teresy z Kalkuty,albo sw.Barbary-patronki gornikow.Taki wielki,do samego nieba,tylko nie z brazu,czy miedzi ,bo trzeba go bedzie pilnowac!
    doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zobacz także

Zapisane na później

Pobieranie listy